Thursday, August 13, 2009

Syukran Kathira Ya Allah...


Pagi 11 Ogos..demamku semakin kuat. suhu mencecah 39.5
Badan rasa makin tdk dpt bertahan..air mata mengalir laju menahan kesakitan
suami menghantar anak ke nursery..
bibirku hanya melafaz kalimah Allah..Allah..
benarlah..ujian ini makin mendekatkan aku padaNya..
tinggi pergantungan ku pada Yang Esa agar diri ini masih diberi kesempatan menatap wajah-wajah insan tersayang..

Pagi itu juga suami membawa aku ke hospital lantaran demamku yg agak teruk. Doktor menasihati agar aku berehat di wad kerana bimbang anak-anak kecilku berjangkit. Aku terima walaupun hati agak berat krn bimbangkan anak-anak..

Alhamdulillah blood test menunjukkan aku ok..syukran kathira ya Allah...
Ujian itu banyak mengajar aku...
Mengingatkan aku untk sentiasa bersedia dgn kematian..
Menyedarkan aku akan dosa2 yg bertimbun..Ya Allah..
Menginsafkan aku bahawa benarlah Kata Nabi akan dua nikmat yg sering dilupa..nikmat sihat dan masa lapang..
Memantapkan keyakinanku akan hakikat kesabaran..kerana sesungguhnya sabar itu amat-amat indah..kerana ianya didikan terus dari Allah..

Syukran Kathira Ya Allah...kerana memberiku ujian ini..
moga ianya menjadi penebus segala dosaku pada Mu
Juga tanda bingkisan kasih Mu padaku

Syukran Kathira Ya Allah..
kerana memberiku kesempatan
membersihkan diriku dengan ujian
sebelum tibanya Ramadhan..

"Hamba Mu yang dhaif"

No comments:

Post a Comment