Thursday, October 8, 2009

Salam kejayaan

Salam kejayaan buat anak-anak didik yg dikasihi...
Selamat berjuang di medan peperiksaan..
Hari ini hari ke 3 pelajar-pelajar PMR menduduki peperiksaan. Setelah kalian berhempas pulas, bersenggang mata dan berkorban masa, jiwa dan tenaga..bulatkan tekad dan keyakinan dgn pergantungan semaksimanya kepada yang Maha Mengatur dan Memberi segalanya..itulah konsep tawakkal. Bukan sekadar berserah tanpa segunung usaha..itu hanya berjuang ibarat melepaskan batuk di tangga..
Seperti yg selalu ustazah titipkan..janji syurga buat para penuntut ilmu adalah untuk mereka yang bersungguh-sungguh mencintai ilmu. Buktikan kecintaan kalian kepada ilmu dengan kejayaan di medan peperiksaan. namun seandainya setelah berusaha, kalian tidak berjaya..anggaplah itu ujian dan didikan dari Yang Esa..Yang Maha Mengetahui setiap urusan hambaNya..Yang Maha Teliti dgn setiap keputusanNya..

antara sahabat yang bertungkus lumus di sekolah

1 comment:

  1. ustazh..trma ksh sgt2 atas sgla usaha dan dorongan ustazh..kmi hnya mmpu memberikan kputusan yg terbaik buat smua cikgu yg slalu memdoakan kejayaan kami..insyaallah..kmi hnya mampu brusaha..slbhnya..kta tgu je lah bulan 12 ni..bln yg menentukan sgala2 nya...mgkin sy tidak akn lg brada di sek itu...

    ReplyDelete