Monday, November 30, 2009

Salam Ulangtahun Perkahwinan Keempat


Berjauhan dgn suami tercinta buat seketika mengingatkanku kepada pengorbanannya...
Pagi2 di hari2 kami bekerja..suamikulah yg menguruskan anak..menghantar mereka ke nursery..setiap hari..
Di saat aku kalut di dapur, suamikulah yg bersama dgn anak2...
Di saat aku keresahan dgn kerja yg bertimbun, suamikulah yg menghulur tangan membantu..
Di saat aku gelisah kaulah penenangnya..
Ketika aku alpa dgn tanggungjwb sbg dai, suamiku lah yg mengingatkan..diaturnya segala agar aku istiqamah dgn kerja2 dakwah..Syukran ya habibi...

Kini, tanggal 10 Disember makin menghampiri. Tarikh itulah menjadi saksi..dua hati yg bertaut kerana Allah..Bukan harta, pangkat dan paras rupa menjadi sandaran..tetapi kerana iman dan taqwa yg menjadi pakaian..Aku cintakan dirimu kerana cintamu kepada Allah...jika hilang cintamu kepada Allah maka hilanglah cintaku padamu.

Hampir 4 tahun sudah perkahwinan kita...3 tahun hidup bersama..menempuh sgl suka dan duka. Isteri..sayap kiri kepada suami..tapi masakan bisa hanya dgn satu sayap shj, si burung boleh terbang tinggi..pasti mesti memiliki satu sayap lagi..
Suami dan isteri saling melengkapi..saling menampung sgl kekurangan..saling mengimbangi stp kelebihan..
Sepanjang 4 tahun ini, Allah kurniakan kpd kami barakah dan rezeki yg tdk tergambar nikmatnya. Anak2 penyejuk hati, rumah tangga yg bahagia sekali..

Kepimpinanmu sbg imam dlm keluarga amat terserlah. Menunjukku dan anak2 tauladan yg baik. Melayani karenahku dan anak2 yg kdgkala menguji kesabaranmu, dihadapi dgn penuh hikmah. Nasihatmu tentang dakwah sentiasa menjadi santapanku. Tak jemu2 dirimu mengingatkan aku tentang halaqah dan usrah..tentang tanggungjwb agar terus berdakwah sehingga kdgkala membuat ku malu akan diriku yg mempelajari bidang agama lebih drpd dirimu..Syukran ya akhi..

Doaku dlm stp munajatku padaNya..moga Allah melimpahkan mawaddah, sakinah dan maghfirah kpd kita sekeluarga..istiqamah dgn amalan..moga rumah tangga yg dibina kerana cinta kepada Allah ini mencambahkan benih2 taqwa di hati..agar zuriat2 kita nanti menjadi penyambung rantai2 perjuangan Nabi..demi meninggikan lagi syiar Islam di mayapada ini...

No comments:

Post a Comment