Thursday, September 24, 2009

Syawal ini

Hari ini genap hari ke 6 kita telah berada di bulan Syawal....bulan kemenangan dgn perjuangan di bulan Ramadhan. Tepuk dada tanyalah iman..adakah sempurna puasa dan segala amalan.Layakkah kita meraikan kemenangan?? Andai tiada sedikit pun peningkatan amalan..Moga kita terus beristiqamah walaupun telah seminggu meninggalkan Ramadhan.

Indahnya Syawal ini. Berkumpul semua sanak saudara. Bertemu rakan-rakan lama yg bertahun tak jumpa. Hebatnya ikatan sebuah ukhuwwah..andai ianya terjalin kerana Allah..Bertemu tidak jemu.berpisah tidak gelisah..Aku inginkan hati yang damai..Damai dr sgl persengketaan..damai drpd sgl prasangka..alhamdulillah ianya subur dalam Ramdhan dan Syyawal ini.

5 Syawal..usia anak keduaku Ahmad Fudhail Murshidi mencecah setahun..
Terimbau dalam kotak memori ini, pada hari raya kelima tahun lalu..umi melahirkan Fudhail dalam suasana kehangatan hari Raya masih terasa..kelahiran yg lebih mudah dan cepat berbanding Najihah (anak sulong)..hebatnya seorg ibu..kesakitan pun menjadi nikmat tatkala mendakap anak buat kali pertama..

5 Syawal ini...Fudhail mula menapak kaki..nampak gian berjalan mungkin lantaran motivasi diri melihat Suhaim dan Zaimi (sepupu seusianya) yang telah berlari...

1 comment:

  1. fudhail nmpak comel la..nty ustazh bwa la dia pi sek...hehe

    ReplyDelete